onsdag 16 mars 2011

Central dammsugare

Innerväggarna på entré plan börjar komma på plats. El och rör börjar dras och det är dags att montera in central dammsugaren. 
Det innerbär att jag snarast måste köpa en sådan...och jag har ingen aning om vad som är viktigt att tänka på.

Jag har ingen erfarenhet från central dammsugare innan. Är det något att ha? 
Jag inbillar mig det...
Om det är någon som har några råd att ge innan inköp, mottages de gärna.
Räcker det med en slang? eller ska man ha en till varje plan?
Det har kommit en ny maskin som inte behöver utblås genom fasaden, kan det vara något tro...
det lutar åt den här från Electrolux.












Electrolux ZCV 875

3 kommentarer:

skogslunden sa...

Alla jag pratar med älskar sina centraldammsugare, men jag måste erkänna att jag inte riktigt förstått tjusningen. Otymplig slang (vi har en för båda planen), som både är svår att hänga undan och jobbig att ta fram. Så jag är förmodligen fel person att ge råd. Jag kanske kommer in i det.
/Jennie

Magnus sa...

Det blev den tilltänkta centraldammsugaren....återstår att se om det är något att ha. Ska ju vara bra för inomhus luften iaf :-)

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar