lördag 18 juni 2011

Vinn en 3D TV från LG!

Vi behöver investera i en ny TV, men det är ju en djungel på marknaded.
Ska man ha plasma eller LCD? eller kanske LED?
Plasma tekniken har jag aldrig vart mycket för och jag ser att den försvinner. Även om Pioneer med deras Black Kuro skapade lite "Buzz" på marknaden.
LCD är betydligt billigare än LED, men apparaten blir tjockare också.
Ska man satsa på 3D eller är det för bökigt...?
Nackdelen har ju varit dessa dyra aktiva glasögon, kostar runt en tusenlapp styck vilket gör att det blir en dyr investering ifall hela familjen eller vänner som är på besök ska kunna se något i 3D.

Jag tror då mer på den tekniken som de använder på bio idag, dvs där bildkällan är aktiv istället för glasögonen.
Fördelarna är att glasögonen inte kostar skjortan samt att man slipper det "flimmer" som uppstår när aktiva glasögon ska skifta mellan höger och vänster öga.
Desutom är de skönare att ha på sig....och man behöver inget batteri som ska laddas upp titt som tätt.

LG har precis lanserat en TV serie med just den här tekniken.


Den har även något de kallar för smart TV vilket gör att man kan spela upp olika musik/video format direkt på TV plus mycket mer som Youtube och facebook m.m.



Nu kan man FÅ den här teknik baserade TV genom att ansöka som test pilot på Smartssons hemsida.
Jag tänker iallafall göra ett försök och och jag tycker verkligen att den uppfyller alla mina behov.
Det är ett stort VILL HA begär som uppkommer.
Ifall du vill ha möjlighet att "FÅ" den här TV'n kan du ansöka som testpilot HÄR

Om ni vill se mer finns det en liten filmsnutt om TV'n.



Bilderna är lånade från LG hemsida.

Inga kommentarer: