måndag 11 april 2011

Ljud från taket? multiroom....

Jag har funderat och funderat på hur jag ska lösa ljud och bild hanteringen i alla rum.
Har länge suktat efter de snygga lösningarna med en central enhet och separata styrenheter på väggen i varje rum/zon.

Typ denna från loewe.


Jag har dock beslutat mig för att använda mig av en mer flexibel lösning från Zonos som man kan bygga ut i framtiden efter behov.


Då kan musiken styras trådlöst via deras fjärr eller med Ipod/Iphone/Ipad.
Bild styrningen får jag ordna separat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du har tänkt ordentligt.. att framtidens behov får styra låter bra samt den bestämda fruns åsikt ;-))

Anna sa...

Haha nu blev det överkurs för mig...vad menar du med bildhantering i varje rum?

Magnus sa...

Hej Annna, menar att man skickar bilden till alla TV apparater från ett centralt ställe. Så räcker det att ha digitalbox, DVD etc undangömt tex som jag tänkt under trappan. Man kan då styra från varje rum vilken typ av bildsignal man vi ta emot på just den TV.
Man unviker med andra ord massar sladdar och prylar runt TV :-)
Vet inte om du blev klokare av det här.....????